Wednesday, July 29, 2015

Thursday, July 16, 2015

#Cabaran20Hari | Pengalaman Main Mercun Masa Raya

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

#Cabaran20Hari
#Day20

Pengalaman Main Mercun Masa Raya



Bagi Efa masa zaman kanak-hanya main bunga api jer. selain dari itu takut nak main. takut putus  jari hehehe.. sampai sekarang pun , Cik Lea dan En. Adam pun Efa hanya benarkan main bunga api jer.. tapi raya tahun ni En. Patrick tak pulak belikan diorang bunga api... bebudak dua orang tu pun tak mintak. Alhamdulillah....


Wednesday, July 15, 2015

#Cabaran20Hari | Senarai Kuih Raya Pilihan Hati

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

#Cabaran20Hari
#Day19

Senarai Kuih Raya Pilihan Hati

Untuk kuih raya tahun ni Efa beli ala kadar jer. takut membazir seperti tahun-tahun lepas. antara kuih raya jadi pilihan Efa ialah:

semperit butter
sumber : google
kuih semperit  Efa order dengan sahabat Efa...perghh.. sedap...

Biskut Lidah Kucing/Rainbow

Biskut Rainbow Pun Efa order dgn sahabat Efa iaitu Deera..


Biskut Sarang semut

Biskut ni Efa beli dekat office. 

popia simpul

Popia simpul ni favourite En. Patrick . so, wajib beli .. selain itu, kerepek dan kacang-kacang kesukaan ramai...





Tuesday, July 14, 2015

#Cabaran20Hari | Nostalgia Kad Raya

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

#Cabaran20Hari
#Day18

Nostalgia Kad Raya


Rasanya dah lama meninggalkan zaman kegemilangan kad raya ni.. Seingat Efa last guna kad raya zaman sekolah dulu jer.. Last Efa dapat kad raya dr En. Patrick rasa2nya tahun 2007. Masa tu zaman bercinta la katakan. Siap dapat duit raya lagi.. Amaun??? Biarlah rahsia...

Monday, July 13, 2015