Potato Fritters Yg Sedap

Assalamualaikum

Cik Iput sebenarnya nak kongsi satu resepi dgn korang semua. Resepi ni pun Cik Iput dah lupa lah kredit dr mana....  So gambar utk potato fritters ni yg Cik Iput hasilkan tak de lah ye sbb belum mencuba lg resepi ni...hehehe...jgn marah tau nnti kena jual....

Resepi Potato Fritters


POTATO FRITTERS

3 biji kentang (sagat halus)

4 sdm tepung jagung

3 sdm tepung gandum

1 biji telur
Daun bawang
Serbuk Lada sulah
Garam
Ajinamoto (abaikan jika tidak perlu)
Minyak masak (utk menggoreng)

Cara2nya

~ satukan kentang yg telah dsagat dgn tepung jagung, tpung gandum, daun bawang, telur, serbuk lada sulah, garam, ajinamoto...gaul sebati
~panaskan minyak masak....sudukan dan goreng agak2 leper....balik2 kan...tunggu sampai masak... angkat....siap
Sedap dimakan bersama sos

Ok dah siap....siap karang la ye...bukan siap masak..hehe...jom lah kita try resepi ni ye...
Previous
Next Post »

12 Coretan

Click here for Coretan
21 April, 2015 ×

macam nak try buat je. hiksss :D

Reply
avatar
khaty aiman
admin
21 April, 2015 ×

lebih kurang macam bergedil nie..C.iput,kentang memang sedap..

Reply
avatar
21 April, 2015 ×

nak trylah lepas ni..

Reply
avatar
anajingga
admin
21 April, 2015 ×

ok nanti boleh cuba ni :)

Reply
avatar
ahkak gojes
admin
21 April, 2015 ×

wajib d cuba ni

Reply
avatar
adk dayah
admin
22 April, 2015 ×

bole try ni..hehe

Reply
avatar
Mia Liana
admin
22 April, 2015 ×

hmmm... boleh dicuba nanti...

- Mia Liana -

Reply
avatar
Mia
admin
23 April, 2015 ×

Resepi yang menarik, simple dan senang nak buat nie.
Kalau buat makan2 petang sedap juga ni.
#efg

Reply
avatar
23 April, 2015 ×

simple ni , kena buat ni

Reply
avatar
23 April, 2015 ×

macam mana rupanya...?
gambar ada....? hehehehe...

:)

Reply
avatar
Maria Firdz
admin
23 April, 2015 ×

Nice sharing..

Reply
avatar
27 April, 2015 ×

Lohh kemain scroll.. ingat ada gambar..haha

Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment