#Cabaran20Hari | Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

Ada sesetengah orang time sahur dia rajin memasak bagai. Efa pun kalau time rajin tu keluar, macam2 menu ada. Tapi kalau malas, mulalah keluar menu yg paling ringkas dan simple..hehe. Setakat ni menu yg paling ringkas Efa sediakan ialah maggi ayam kangkung. hahaha...jangan terkejut dengan nama menu tu tau...nama menu tu memang hak terpelihara Efa sendiri. Ok jom kita layanzz apa resepi Maggi Ayam Kangkung.


#Cabaran20Hari | Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas


#Cabaran20Hari | Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas
sumber : google


Maggi Ayam Kangkung

Bahan2
* maggi perisa ayam
* minyak masak
* bawang besar
* Kangkung
* air

Cara memasak
~ panaskan minyak dalam kuali. bila minyak dah panas masukkan bawang besar yg telah dihiris halus. bila bawang dah kekuningan masukkan air dan maggi serta perencah dan biar sehingga ia mendidih. bila maggi dah lembut , masukkan kangkung dan biarkan seketika. bila dah masak angkat dan masukkan ke dalam mangkuk.ok dah sedia untuk dimakan. 

Selamat mencuba resepi sahur ringkas Efa.... Sebab apa maggi ayam? sebab kalau sahur, efa tak suka makan pedas-pedas. nanti perut akan memulas-mulas. So, sebab tu efa pilih maggi ayam.Selamat bersahur....


Previous
Next Post »

3 Coretan

Click here for Coretan
aizamia3
admin
30 June, 2015 ×

Maggi memang sedap kalau diletakkan macam2 bahan dalamnya.. kalau buat pun hanya untuk anak2 jelah.. ;)

Reply
avatar
Eny Abdullah
admin
09 July, 2015 ×

waaa mcm sedap je niiii

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
admin
12 July, 2015 ×

Fuyoo nsmpak cam sedap jer

Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment