#Cabaran20Hari | Amalan Berbalas Juadah Di Bulan Puasa

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

#Cabaran20Hari
#Day08

Amalan Berbalas Juadah Di Bulan Puasa

Sebenarnya amalan berbalas juadah ini masih berlaku pada masa ini. tapi kebarangkalian nya mungkin sedikit. Efa ingat lagi masa arwah opah masih ada. amalan ni memang boleh dikatakan setiap hari dilakukan dengan jiran sebelah menyebelah. Arwah opah Efa memang rajin buat kuih setiap petang. dan orang yang jadi penghantar ke rumah jiran, semestinya Efa lah..hihi.

Tapi sekarang arwah Opah dah tiada, amalan ni lenyap macam tu jer.. masing-masing buat hal sendiri. Macam Efa, sampai rumah pun dah pukul 6 ptg. tak sempat nak buat kuih. So, pagi hari raya pertama baru lah amalan berbalas juadah dapat dilakukan seperti ketupat, lemang, rendang dan seangkatan dengan nya...
Previous
Next Post »

1 Coretan:

Click here for Coretan
30 July, 2015 ×

Singgah pagi ^^

Congrats bro AinAthirah Anuar you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment