#Cabaran20Hari | Kenangan Terawih Di Surau/Masjid Masa Zaman Kanak-Kanak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Salam Sejahtera

#Cabaran20Hari
#Day09

Kenangan Terawih Di Surau/Masjid Masa Zaman Kanak-Kanak


Masa zaman kanak-kanak Efa tak ke Masjid utk terawih. Mak tak benarkan coz masa bebudak kan..bukannya solat sangat pun, lebih kepada jumpa kawan-kawan je. pastu membisingkan suasana je.. bila dah sekolah  barulah mak bawa ke masjid.

Tapi yang menyedihkan bila dah kahwin dan dah ada anak memang tak ke masjid pun utk solat terawih. Ye lah, kalau abu dgn ayah dua2 ke masjid siapa pulak yg nak jg Cik Lea dan En Adam kat rumah. So, Efa terpaksa lah mengutamakan En Husband ke masjid utk solat terawih. Tak pe lah , bersabar lah dulu sehingga buah hati Efa dua orang tu dah besar. InsyaAllah , sama2 akan ke masjid utk solat terawih. tapi kalau kita tak dapat ke masjid pun, kita masih boleh utk solat terawih di rumah. Tidak kira di mana sahaja kita solat, asalkan ikhlas dan diterima olehNya...
Previous
Next Post »

1 Coretan:

Click here for Coretan
30 July, 2015 ×

Singgah pagi ^^

Congrats bro AinAthirah Anuar you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment