Air Asam Yang Power

Assalamualaikum Dan Salam Kasih Sayang

Resepi Air Asam Yang Power

Ha...korang tau tak buat benda ni? Efa confirm ramai yang tau kan. Okey, Efa nak kongsikan di sini bagaimana buat air asam yang power ni.  Ni bagi yang tak tahu resepi ye. Kalau yang dah tahu nak ikut pun boleh...Sharing is caring kan..hehehe


Resepi Air Asam Yang Power


Resepi Air Asam Yang Power


Resepi Air Asam Yang Power


Bahan-bahan dan Cara Penyediaan Resepi Air Asam Yang Power 


a)hiris bawang besar, tomato, cili kecil dan cili besar 
 b)blend bahan yang sama dengan bahan hiris (a) tambah belacan, garam, gula secukup rasa dan air asam jawa
c)gaul bahan a+b dan kerisik dan perahan air limau nipis..

okey dah siap...simple jer kan....

Credit : Animas Nurjana Abdul Halim
Previous
Next Post »

6 Coretan

Click here for Coretan
22 September, 2015 ×

Tq kak efa sharing resepi air asam ni..suami sgt suka....nyum nyum

Reply
avatar
PeRdU cINta
admin
22 September, 2015 ×

akak ikan pari bakarnya mana..hehehehehe..*gurau je kak*..biasanya sambal asam ni makan dengan ikan bakar..tak pun jantung pisang yang direbus..

Reply
avatar
22 September, 2015 ×

pergghhh...mantap...makan ngan nasi panas memang terangkat...

Reply
avatar
Amanda Suria
admin
23 September, 2015 ×

alahai....sedap plak..terus rasa nak buat ikan bakar...hehehehe

Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment