Ketam Masak Pedas Bertelur Menyentuh Jiwa

Assalamualaikum Dan Salam Kasih Sayang

Resepi Ketam Masak Pedas Menyentuh Jiwa

Hai.... Siapa kat sini yang tak suka makan ketam. Efa rasa semua suka kan. Cuma nak makan ketam ni remeh sikitkan. Nak buang kulit dia yang keras tu ....Tapi apapun ketam enak dimakan bila-bila saja .... Jom Efa kongsikan resepinya di sini...


Credit : portalresepi.blogspot.com

Bahan-bahan Resepi Ketam Masak Pedas Bertelur Menyentuh Jiwa

3 ekor ketam ( yang besar-dipotong 2)
15 tangkai cili kering * dikisar
1 1/2 biji bawang besar * dikisar
3 biji bawang putih * dikisar
1 batang serai * dikisar
1/2 inci halia * dikisar
2 sudu besar sos cili
1 biji telur (ambil telur putih sahaja)
Garam dan gula secukup rasa

Cara Penyediaan Ketam Masak Pedas Bertelur Menyentuh Jiwa

Tumis bahan-bahan yang dikisar tadi ke dalam kuali sehingga masak / naik minyak. Kemudian masukkan sos cili, telur putih dan kacau sehingga sebati. Masukkan ketam dan tambah air sedikit untuk masakkan ketam. Tutup kuali dengan penutup dan biarkan dalam 5-7 minit (supaya ketam tu masak). Ok dah siap...






Previous
Next Post »

4 Coretan

Click here for Coretan
PeRdU cINta
admin
16 September, 2015 ×

Kalau ada lauk ketam biasanya PC makan nasi sikit je..sebab nak ratah ketam tu..hehehe..

Reply
avatar
18 September, 2015 ×

mak oiiii..!! memang SANGAAAATTTT menyentuh jiwa ni... :)

Reply
avatar
Puan Wawa
admin
20 September, 2015 ×

Ya Allah, kecur liur tengok masak ketam ni..")

Reply
avatar

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen anda di sini... ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment